Skaitymo metai - Gyvenimo pamoka

Gyvenimo pamoka

2016-02-05
 

 

Romaną „Eksperimentas gyventi“ išleido leidykla „Alma littera“ 2015 m. Ši knyga yra pirmojo Lietuvoje paauglių ir jaunimo literatūros konkurso laimėtoja. Knygos autorė yra Daina Opolskaitė, tai jos antroji knyga, bet pirmoji, skirta paaugliams.

Knyga apie bevardę merginą, norin?ią ištrūkti į tikrąjį pasaulį, kur jos laukia nauji nuotykiai ir nauji draugai. Šia knyga autorė norėjo pasakyti, kad ir kokius tau išbandymus siun?ia likimas, visą laiką yra išeitis. Kiekvienas turime priimti gyvenimo siųstas pamokas ir jas išmokti.

Vaikų globos namuose auganti paauglė vis susiduria su įvairiais sunkumais, kurių patiria kiekvienas bręstantis paauglys. Pasakojama apie bevardę penkiolikmetę merginą, kuri turi gerą draugę, vardu Dominyka. Netrukus ateina ta diena, kai Dominykai sukanka aštuoniolika, ir ji palieka vaikų globos namus. Taigi knygos veikėja lieka viena, bet neilgam. Ją paima globoti Magdalena ir tik tada, išėjusi iš globos namų, ji pajunta tikros laisvės kvapą. Nauja gyvenimo aplinka, nauji draugai, kurių gyvenimo istorijos panašios. Sutiktiems vaikinams mergina patinka ir jie pasiūlo pabūti su jais „saloje“. Ji sutinka vien dėl to, kad jai jau įgrisusi Magdalena ir vaikų socialinė inspektorė Rasutė, nuolat ateinanti jos tikrinti. Merginai jau nebėra kelio atgal, kai sužino, kuo vaikinai ver?iasi. Ji įsimyli vieną iš vaikinų, bet meilė ilgai netrunka. Kol merginos nėra namie, Magdalenos sveikata vis prastėja ir merginai tenka ją prižiūrėti, nors ji to nenori. Tetai mirus, visas turtas atitenka jai. Ateina diena, kai mergina tampa pilnametė, su sūneliu ant rankų ir stengiasi toliau kabintis į gyvenimą.

Knyga yra kupina džiaugsmo ir liūdesio. Manau, kad stiprioji knygos pusė yra ta, kad jos veikėjai yra įdomūs, o istorija pilna netikėtumų. Mergina, gyvenanti globos namuose, dar nėra ragavusi tikrojo gyvenimo, kuris kasdien verda už globos namų durų. Išėjusi iš ten, ji supranta, kad tikrasis gyvenimas ir nuotykiai tik prasideda.

Išskir?iau ir man nepatikusias knygos vietas. Pavyzdžiui, vaikų namuose vaizduojamos paty?ios man sukėlė neigiamų emocijų. Manau, globos namuose vykstantys dalykai nulemia tolesnius siužeto įvykius. Jei prieglaudoje nebūtų paty?ių, manau, visi joje gyvenantys vaikai jaustųsi bent kiek geriau, gal net būtų kiek laimingesni, be agresijos, įniršio. Jiems būtų lengviau gyventi su juos įsivaikinusiais  tėvais.

Knyga yra šiuolaikiška ir tinka skaityti paaugliams. Ji labai įtraukianti ir įdomi, joje daug emocijų, kurios pagyvina knygos istoriją. Pagrindinė knygos veikėja yra paauglė iš vaikų globos namų, kuri dar nema?iusi tikrojo pasaulio, – visai kaip mes, šio romano skaitytojai. Manau, kad kūrinio autorė šia knyga norėjo mums perduoti vaikų (ne tik iš globos namų, bet ir gyvenan?ių su savo tėvais)  jausmus, sunkumus, kuriuos jie patiria nesulaukdami dėmesio ar tiesiog supratimo iš artimųjų. Manau, kad autorei pavyko tai perteikti šia nuostabia knyga.

Ugnius Davidovi?ius,
Vilniaus „Ryto“ progimnazija,
8 klasė

Konkursas moksleiviams.



Organizatoriai

Partneris

Informacinis partneris

Siekdami užtikrinti efektyvų interneto svetainės veikimą, jos veikloje naudojame slapukus (angl. cookies). Tęsdami naršymą interneto svetainėje, sutinkate, kad Jūsų kompiuteryje būtų įrašomi slapukai. Slapukų politika